Index

Inschrijvingen botenparade

Wil jij meedoen aan de botenparade 2019? De inschrijvingen gaan bijna van start! Van 4 januari t/m 3 februari 2019 kunnen alle geinteresseerden zich inschrijven. Houd deze pagina in de gaten want de link naar het aanmeldingsformulier en het vernieuwde deelnemers reglement zullen vanaf dan beschikbaar zijn.

Na 3 februari zal een ballotage commissie zich over alle aanmeldingen buigen en zullen de 80 deelnemers bekend worden gemaakt tijdens het kick off event op zondag 10 februari in de Sugar Factory.

Datum en tijd

Zaterdag 3 augustus 2019 van 12:30 tot 17:30 uur

Route

Oosterdok – Nieuwe Herengracht – Amstel – Prinsengracht – Westerdok.

Deelnemers

Opnieuw hopen we op veel verschillende soorten deelnemers, van kleine lokale LHBT stichtingen, landelijke LHBT belangen verenigingen, gay-horeca, roze netwerken van multinationals en banken, roze overheidsinstellingen, politieke partijen, ministeries tot (media) bedrijven die de emancipatie strijd van de LHBT community ondersteunen.

Zie hier nog het deelnemersreglement van 2018: Deelnemersreglement en prijslijst botenparade 2018. Het reglement van 2019 zal hier binnenkort beschikbaar zijn.

Supportcard 2019 by Rabobank

Onder het motto ‘Growing a better world together’ stelt de Rabobank ook dit jaar haar plek in de botenparade ter beschikking en wil daarmee haar maatschappelijke betrokkenheid op een andere manier tonen. De Rabobank neemt samen met AGP de kosten van inschrijving voor haar rekening en ondersteunt de ‘support card-houder’ ook nog eens met een bedrag van € 7500,-. Meer informatie over hoe in aanmerking te komen voor de Support Card zal tegelijk met de inschrijving online komen staan.

Bezoekers op de kade

Om ruimte te creëren voor de vele bezoekers op de kade zal deze autovrij gemaakt worden en zal er een parkeerverbod gelden op zaterdag 3 augustus van 00:00 tot 23:59 uur. Bewoners met een parkeervergunning worden door de gemeente in de gelegenheid gesteld hun auto ergens anders (binnen) te parkeren.

Mindervalide bezoekers

Ook aan de mindervalide bezoeker is gedacht en hebben wij een veilige omgeving gecreëerd waar men niet bang hoeft te zijn om met rolstoel en al in het water te belanden. Ter hoogte van de Prinsengracht 436 zetten wij een stuk kade af en plaatsen daar een EHBO post en mindervalide toilet. Aanmelden hiervoor kan binnenkort, meer informatie volgt snel.

Bezoekers op het water

Kom je met de boot naar de Pride en ga je gezellig met familie of vrienden langs de kant liggen dan kan dat met een boot van maximaal 10 meter. Grotere boten mogen niet aanmeren en zullen indien zij stiekem toch een plek hebben weten in te nemen door de waterpolitie gesommeerd te vertrekken. Hiermee wordt voorkomen dat (commerciële) partijen die geen bijdrage leveren aan de organisatie van onze Pride hun eigen feestje gaan vieren op ons evenement en daarmee ook nog eens de meeste overlast bezorgen.

Gereserveerde ligplaatsen

In 2018 hebben we een pilot gedaan en mochten we voor boten ligplaatsen langs de route reserveren. Voor 2019 zijn we hiervoor nog in afwachting. Mochten we dit opnieuw kunnen aanbieden kunnnen wij tegen betaling van €450 voor boten tot  maximaal 10 meter een ligplaats reserveren. Bedrijven met boten van deze afmeting kunnen tegen betaling van €750 extra ook duidelijk zichtbaar hun naam en/of logo voeren. Een legale reclame boot met lengte van 10 meter met gereserveerde ligplaats kost daarmee €1200. Deze inkomsten hebben we nodig om de oplopende kosten van de botenparade te kunnen blijven betalen.

Voor de leden van onze Pride Business Club hebben we in 2018 een aantal ligplaatsen kunnen krijgen voor boten met een afmeting van maximaal 20 meter. De Pride Business Club is een netwerk van professionals die diversiteit en emancipatie van LHBT’s belangrijk vinden en ons vanuit maatschappelijke betrokkenheid financieel, inhoudelijk en/of creatief ondersteunen. Ook lid worden kijken op www.pridebusinessclub.nl

Toiletten

Op de route bevinden zich vele horeca gelegenheden waar men het toilet kan gebruiken. Daarnaast plaatsen we ook nog veel plaskruizen, dixies en toiletwagens. Echter met het grote aantal bezoekers en de lengte van de route kunnen we niet voorkomen dat men toch even een paar meter moet lopen en/of in de rij moet staan. We vragen om uw begrip. Het tegen gaan van wildplassen is ook dit jaar een prioriteit van de handhaving en zal worden beboet met €140. Zie onder aan de pagina waar we in samenwerking  met de gemeente allemaal extra toiletvoorziening plaatsen en ook mindervalide toiletten hebben.

Catering

Langs de route hebben we op een aantal punten bars vergund waar bier, wijn en fris te koop is en snackwagens met hamburgers, patat, hotdogs, saté of een broodje beenham. De pachters maken het mede mogelijk dat wij een botenparade kunnen organiseren. Wij hopen dat u zich dat realiseert en zoveel mogelijk uw drankje en hapje bij hen zult afnemen.

Afval

Een paar honderd duizend bezoekers kan voor een behoorlijke spoor vuil en afval zorgen. Wij verzoeken u ons te helpen deze te minimaliseren door uw vuilnis in een van de honderden afvalcontainers te gooien die we speciaal voor u langs de route hebben geplaatst.

Aftermovie Botenparade 2018