Pride Amsterdam

Corporate Pride

Een krachtig signaal
De betrokkenheid van bedrijven die zich actief inzetten voor een inclusieve en diverse samenleving is van onschatbare waarde. En dit gaat verder dan alleen hun interne personeelsbeleid. Door actief deel te nemen aan en het ondersteunen van activiteiten van de LGBTQIA+ gemeenschap, zoals Amsterdam Pride, geven bedrijven een krachtig signaal af: iedereen is van waarde en wordt gewaardeerd. Niet alleen grote bedrijven maar ook de kleinere die dit doen, verrijken niet alleen de activiteiten van de LGBTQIA+ gemeenschap, maar kunnen ook een steuntje in de rug bieden aan personen die nog bezig zijn met het ontdekken van hun identiteit of die zich niet veilig voelen in hun omgeving. De boodschap is helder: iedereen mag er zijn, en dat geldt ook voor jou.Op verschillende manieren zijn bedrijven actief en zichtbaar bij hun steun aan de LGBTQIA+ gemeenschap. Naast het sponsoren van bijvoorbeeld Amsterdam Pride en LGBTQIA+ organisaties, uit zich dit onder andere in het oprichten van interne LGBTQIA+ netwerken en steungroepen voor werknemers en het aanbieden van inclusieve trainingen voor het personeel. Maar ook door het creëren van reclamecampagnes die diversiteit en acceptatie promoten en zelfs het strijden voor gelijke rechten en anti-discriminatiewetten.

Meer dan alleen meevaren
De Corporate Pride Commissie bestaat uit vertegenwoordigers van bedrijven die dat jaar deelnemen aan de grachtenparade tijdens Pride Amsterdam of dit mogelijk maken voor LGBTQIA+ organisaties die daarvoor de financiële middelen niet hebben. Door hun bijdrage aan de grachtenparade faciliteren de deelnemende bedrijven niet alleen dit evenement, maar dragen ze ook bij aan het organiseren van diverse activiteiten tijdens Pride Amsterdam.Gedurende het jaar komen de commissieleden viermaal bijeen. Naast het netwerken worden deze bijeenkomsten vooral gebruikt om ervaringen te delen over diversiteit en inclusie met betrekking tot zowel medewerkers als klanten. Best practices worden besproken en experts worden uitgenodigd om specifieke aspecten van diversiteit en inclusie, bijvoorbeeld gericht op het verbeteren van het personeelsbeleid, te belichten.Binnen de Corporate Pride Commissie organiseert een werkgroep voorafgaand aan de Prideweek een congres. Tijdens dit congres staan thema’s centraal die de rol van het bedrijfsleven in het realiseren van een inclusieve en diverse samenleving belichten en versterken.
Dit congres is niet alleen bestemd voor de leden van de Corporate Pride Commissie. Ook leden van de Pride Business Club, waarin alle partners van de Stichting Amsterdam Pride zijn vertegenwoordigd, zijn daarbij welkom. De nauwe banden tussen de Corporate Pride Commissie en de Pride Business Club versterken de betrokkenheid van alle partners van de Stichting Amsterdam Pride. Samen dragen zij bij aan het creëren van een samenleving waar diversiteit wordt gevierd en waar iedereen zich geaccepteerd kan voelen.